zondag 26 oktober 2014

Macy's ontsluit voorraadinformatie via Google

Stel dat je onderweg bent naar een klant en je morst koffie op je overhemd. de Amerikaanse winkelketen Macy's maakt het nu mogelijk om via Google op je mobiele telefoon te zoeken naar het dichtstbijzijnde filiaal waar ze nog een blauw overhemd in jouw maat hebben, en wat dat dan kost. 

Vanaf begin november kan het winkelpubliek zoeken naar een product op hun telefoon en zien wat er op voorraad is op het dichtstbijzijnde filiaal van Macy's. Naast foto's zijn ook details zoals prijs en kleur, een link naar het artikel op de website van Macy's en de routebeschrijving naar het filiaal te vinden. Macy'w werkt hiervoor samen met Google's Proximity Marketing platform. Op deze manier wil Macy's meer traffic genereren en de omni-channel verkopen laten stijgen. Dat zegt Jennifer Kasper van Macy's. De retailers wil de relatie met de klant versterken door beter te communiceren.
Ook wil het bedrijf minder bekende artikelen onder de aandacht brengen bij de klant. De afgelopen maanden hebben Macy's en Google de toepassing getest in San Francisco. En de resultaten waren veelbelovend, aldus Kasper. Vooral vrouwen van 25 tot 54 bleken enthousiast.
Voor elke dollar die Macy's stak in het zoeksysteem, werden er 6 in aankopen teruggezien. Door te investeren in Google hoopt Macy's beter aan te sluiten bij de shopper journey van hun klanten, die de zoekmachine gebruiken voor, tijdens en na een trip naar de winkel. 
78% van de shoppers zoekt eerst op het web. 79% zoekt tijdens het winkelen en 35% zoekt na het winkelen, bleek uit research van Google. Het onderzoek wees ook uit dat 71% van het publiek in de winkel vindt dat hun smartphone de winkelbeleving vergroot.
Julie Krueger van Google legt uit dat consumenten verwachten dat als ze iets opzoeken op het internet, dat volledig aansluit bij hun fysieke beleving in de winkel.
Andere Amerikaanse retailers zoals Sephora, REI, Office Depot and Sears Outlet werken aan vergelijkbare toepassingen. Ze willen nog voor het feestseizoen klaar zijn. Google breidt daarvoor hun platform verder uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten