vrijdag 15 mei 2015

Jumbo verkoopt meer groente en fruit online

Een half jaar nadat de webwinkel van Jumbo live ging, opent de retailer Uden het 50ste Pick Up Point. De planning is om nog deze zomer 100 afhaalpunten te hebben.
Het aantal Pick Up Points groeide in een half jaar van zes naar vijftig. Behalve het vijftigste Pick Up Point in Uden, gaan deze week ook twee Pick Up Points open in Maastricht en Veenendaal. Er zijn ook al afhaalpunten in onder meer Oegstgeest, Hoofddorp, Boxmeer, Amsterdam, Roosendaal en Zwijndrecht. “We merken dat de klant ons online steeds beter weet te vinden en ook terug blijft komen. Vooral dat laatste is een positief teken. Het laat zien dat de klant het écht als een toegevoegde waarde beschouwt en moedigt ons aan om in hoog tempo meer Pick Up Points te openen”, aldus Roland van den Berg, directeur e-commerce bij Jumbo.
Jumbo merkt dat klanten online vrijwel dezelfde producten kopen als in de fysieke supermarkten. Van den Berg: “Bananen, melk, cola en toiletpapier behoren tot de populairste producten. Gemiddeld verkopen we online iets meer groente en fruit per klant dan in de winkels.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten