Een half jaar nadat de webwinkel van Jumbo live ging, opent de retailer Uden het 50ste Pick Up Point. De planning is om nog deze zomer 100 afhaalpunten te hebben.
Het aantal Pick Up Points groeide in een half jaar van
zes naar vijftig. Behalve het vijftigste Pick Up Point in Uden, gaan deze week
ook twee Pick Up Points open in Maastricht en Veenendaal. Er zijn ook al
afhaalpunten in onder meer Oegstgeest, Hoofddorp, Boxmeer, Amsterdam,
Roosendaal en Zwijndrecht. “We merken dat de klant ons online steeds beter weet
te vinden en ook terug blijft komen. Vooral dat laatste is een positief teken.
Het laat zien dat de klant het écht als een toegevoegde waarde beschouwt en
moedigt ons aan om in hoog tempo meer Pick Up Points te openen”, aldus Roland
van den Berg, directeur e-commerce bij Jumbo.
Jumbo merkt dat klanten online vrijwel dezelfde producten kopen als in de
fysieke supermarkten. Van den Berg: “Bananen, melk, cola en toiletpapier
behoren tot de populairste producten. Gemiddeld verkopen we online iets meer
groente en fruit per klant dan in de winkels.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten